Egy friss magyar kutatás szerint a rendszeres internethasználók 81 százaléka legalább egyszer vásárolt már online az elmúlt egy év során. Az eredmények alapján a netes vásárlók jelentős része ezen felül már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, az esetek többségében pedig azért hátrálnak meg a vásárlástól, mert túl magasnak találják a szállítási díjakat.
A fentiek alapján kijelenthető, hogy 2010 óra rohamosan emelkedett azoknak az embereknek a száma, akik online vásároltak, hiszen míg akkoriban csak minden második netező használta ki ezt a kényelmes lehetőséget, addig ma már a rendszeres internetezők négyötöde vásárol ilyen formában. A kutatásból kiderült, hogy az emberek 90 százaléka valamilyen konkrét terméket rendelt ilyen formában, a maradék pedig valamilyen szolgáltatáshoz jutott hozzá ekképpen. A legnépszerűbb termékek közé a műszaki- és számítástechnikai cikkek, valamint a ruházati termékek, a könyvek, a filmek és a zenei adathordozók sorolhatók, míg a szolgáltatás szempontjából a szállások, valamint a színház-, mozi- és koncertjegyek vitték a prímet.

A fizetési módok tekintetében egyre többen használják online vásárláshoz a bankkártyájukat, ezáltal például míg 2013-ban az internetes vásárlók alig 37 százaléka élt ezzel a lehetőséggel, addig 2014-ben már az emberek 42 százaléka legalább egyszer így egyenlítette ki a számláját. A vásárlók többsége azonban még mindig a készpénzes és az átutalásos fizetést választják a legszívesebben. Érdekesség, hogy főként a 18-29 éves korosztály, azon belül is inkább a férfiak és a fővárosiak nyitottabbak a bankkártyás fizetés irányában, ezen felül pedig sokkal többen vannak azok, akik valójában ilyen formában fizetnének, de a webáruházak még nem kínálnak lehetőséget a bankkártyás fizetésre.
A szállítási módok tekintetében 2014-ben is a házhozszállítás volt a legnépszerűbb az internetes vásárlók között, ezáltal az online vásárlások 87 százalékát ki kellett szállítaniuk a boltoknak, hogy a vásárlók otthonukban vehessék át a terméket, amit elsődlegesen a kényelem miatt választottak. A kutatásban részt vevők egyharmada a házhoz szállítás helyett az olcsóbb fix átvételi pontokat választotta, de 28 százaléknyian az üzletben történő átvételt preferálták, főként a fővárosiak, és ők is azért, mert interneten rendelve olcsóbban juthattak hozzá az adott termékhez. A házhozszállítás mennyiségében jelentős változást a jövőben sem várnak a kutatók, hiszen a többség még mindig azért választja ezt a kiszállítási módozatot, mert a futár az ajtóig viszi a terméket, ezáltal még a nagyobb műszaki cikkek esetében sem kell kilométereket utazni a vásárláshoz. Azok, akik még nem éltek az internetes vásárlás lehetőségével, többnyire azzal indokolták ezt, hogy még nem volt rá szükségük, de ugyanennyien azt mondták – főként az idősebb korosztály –, hogy szeretik személyesen megvizsgálni a megvásárolni kívánt terméket. Pozitívum azonban, hogy egyre kevesebb azoknak a száma, akik esetleges bizalmatlanságra hivatkozva nem rendelnek internetről.

Hasonló bejegyzések