Noha az utóbbi években számtalan különféle kisebb-nagyobb rádió indult el Magyarországon, és gombák módjára szaporodnak a különféle online rádióállomások is – amelyekkel már szinte minden kisváros rendelkezik, sőt magánszemélyek is üzemeltethetik őket –, összességében már évek óta nem változott drasztikus mértékben az itthoni népszerűségi adatok a sorrend tükrében, a Mediameter mérései szerint ugyanis még mindig a legismertebb, illetve legkönnyebben fogható rádiók viszik a prímet ezen a téren.
A hallgatottság növekszik
Ha a sorrend tekintetében nincs is változás, az egyes rádióállomások hallgatottsága folyamatos növekedést produkált, így a legfrissebb, 2015 második negyedéves adatai alapján ma egy átlagos napon csaknem 6 millió magyar hallgat valahol, valamilyen formában legalább néhány percig rádiót. Ez elég komoly előrelépés, ha azt vesszük alapul, hogy tavaly ilyenkor még csak 5,3 millió fő nyilatkozta azt, hogy minden nap rádiózik.
Az adatok szerint egyébiránt a legtöbb magyar általában otthonában, vagy útközben, az autóban hallgat rádiót, sőt mi több, bontásban az utóbbi viszi a prímet, hiszen a májusi felmérés esetében a megkérdezetteknek a kétharmada – tehát közel 70 százalékuk – kocsiban rádiózott általánosságban, de a válaszadók háromtizede más közlekedési eszközön is gyakran rádiózik.
A második legnagyobb csoportot egyébiránt az otthoni rádiósok viszik, a magyarok 61 százaléka ugyanis otthon, általában a konyhában hallgat valamilyen klasszikus vagy online rádiót, de sokan vannak, akik a nappaliban, hovatovább 35 százalékuk a hálóban, 12 százalékuk pedig a fürdőszobában rádiózik. Ha valaki nem a lakásában, akkor általában a munkahelyén hallgat a legtöbbet rádiót, de sorrendben az első helyeken voltak még ezen a téren a bevásárlóközpontok, az éttermek, a bárok és a szórakozóhelyek is.
A papírforma
Az itthon hagyományos formában fogható rádióállomások közül piacra lépése óta a Class FM vezeti a prímet, így főként a 15 éves és az idősebb korosztály körében naponta átlagosan 2,5 millióan hallgatják. A második helyet Kossuth Rádió birtokolja, akiket inkább az idősebb korosztály szeret, de így is közel 2 millió ember vonz be naponta, míg a harmadik helyen a Music FM és a Petőfi Rádió áll, akik naponta átlagosan 1-1 millió embert szórakoztatnak a rádiók mellett.
Noha nem túl ismert, de országos lefedettségének köszönhetően napi szinten 400 ezer ember érnek el a Dankó Rádió műsorai, míg a sorban a következő a Juventus Rádió, amelyet 300 ezren hallgatnak egy átlagos napon. Ez tehát az élmezőny, amelyben a legfontosabb változás talán az, hogy a Music FM egyre nagyobb népszerűségre tett szert, így ma már a Petőfi Rádióval egy lapon említhetjük. Az online rádiók népszerűsége egyébiránt elmarad ezektől, noha a fenti adatokba már nem csak a hagyományos, hanem az online hallgatóságot is beleszámolták a kutatást végző szakemberek.