E-mailezni mindenki szokott, teljesen beépült már az életünkbe. Olyannyira, hogy az okostelefonok és táblagépek világában ma már szinte az is elképzelhetetlen, hogy ne tudjon valaki néhány órán belül válaszolni, hacsak nem rendelkezik ilyen eszközökkel.
Ma már alapvető elvárás az e-mail fiók, és egyre jobban háttérbe szorul a hagyományos levelezés. Utóbbinál szükség van papírra, borítékra és persze pénzre, ráadásul napok telhetnek el, mire egyáltalán odaér a levél. Az e-maillel ilyen gond nincs: bepötyögjük az üzenetünket, és pár másodperc alatt odaér a világ túlsó felére is. Ráadásul semmibe nem kerül.
Nyilvánvalóan a postát nem rendíti meg a magánjellegű levelezések számának visszaesése, de az e-mail előtérbe helyezése miatt nekünk is megváltoztak a levelezési szokásaink. Egy irodai dolgozó egyre kevesebbet ír kézzel, mindent online intéz. Egy cég esetében ma már online vagy e-mailben tartják egymással a kapcsolatot a dolgozók. Az előnyök mellett, gyorsaság, ingyenesség meg kell említeni a dokumentálhatóságot, így nem lehet azt mondani, hogy a levél nem érkezett meg, vagy, hogy egyéb ok miatt nem választ rá az illető. Hátránya is egyben ez az ellenőrizhetőség és maga az elvárás, hogy minél előbb válaszoljon az ember.
Amióta a mobil jellegű eszközökön is lehetőség van internetezésre, azóta az e-maileket akár ugyanabban a percben olvashatjuk, amikor az illető elküldte, hiszen a telefon villámgyorsan szinkronizálja. Ez némi türelmetlenségre is adhat okot, hiszen ha valaki tudja, hogy internetelőfizetéssel rendelkező okostelefonunk van, szinte elvárják az azonnali válaszadást, ami nem feltétlenül jó dolog, sértődésekre adhat okot.
Mivel e-mail cím mindenképpen kell, ha más miatt nem is, hogy a hivatalos ügyeinket el tudjuk intézni, mindenképpen a megbízható, ingyenes levelezőrendszerek között válogassunk, hogy minden esetben megérkezzenek az elektronikus leveleink.

Hasonló bejegyzések